Recenzia našej doby

John Green
Ikar • 2023

Zbierka krátkych esejí Johna Greena ponúka autorov jedinečný pohľad na súčasnosť a ľudské aktivity, ktoré formujú a menia svet okolo nás. Pomocou päťhviezdičkovej stupnice hodnotí predmety, ale aj uda...edmety, ale aj udalosti, ktoré nás ako ľudstvo obklopujú a s ktorými prichádzame do kontaktu. Eseje založené zväčša na autorových osobných skúsenostiach a spomienkach sú prepojené s konkrétnymi vedeckými informáciami a faktami. Rozmanité témy sú adaptáciou a rozšírením Greenovho prelomového a kritikmi uznávaného podcastu The Antrophocene Reviewed. V ňom sa zamýšľa napríklad nad schopnosťou ľudí cítiť údiv nad dokonalosťou prírody – koľko generácií už malo možnosť vidieť Halleyho kométu alebo to, ako vône dokážu vyvolať zabudnuté spomienky –, prečo sa (ne)báť zlatého stafylokoka alebo to, aký vplyv na svet majú klimatizácie, QWERTY klávesnica či plyšové medvedíky. Pre zobrazenie tohto obsahu potrebujeme sušienky. Povoliť cookies a zobraziť Martinus.sk · Čítanie z knihy RECENZIA NAŠEJ DOBY (John Green)

Sumár recenzie
Recenzia na knihu tvrdí, že táto kniha skvelo ilustruje autorov zápal pre život a prináša hlboké pochopenie základných hodnôt. Recenzent vyzdvihuje hlavne obdivuhodnú spôsobilosť autora vyjadriť všetky komplexné city a emócie prostredníctvom jednoduchých a ľahko čitateľných pasáží. Celkovo, kniha je označená ako zaujímavý a inspiratívny read pre všetkých, ktorí chcú objaviť nový pohľad na život.

Zbierka krátkych esejí Johna Greena ponúka autorov jedinečný pohľad na súčasnosť a ľudské aktivity, ktoré formujú a menia svet okolo nás. Pomocou päťhviezdičkovej stupnice hodnotí predmety, ale aj udalosti, ktoré nás ako ľudstvo obklopujú a s ktorými prichádzame do kontaktu. Eseje založené zväčša na autorových osobných skúsenostiach a spomienkach sú prepojené s konkrétnymi vedeckými informáciami a faktami. Rozmanité témy sú adaptáciou a rozšírením Greenovho prelomového a kritikmi uznávaného podcastu The Antrophocene Reviewed. V ňom sa zamýšľa napríklad nad schopnosťou ľudí cítiť údiv nad dokonalosťou prírody – koľko generácií už malo možnosť vidieť Halleyho kométu alebo to, ako vône dokážu vyvolať zabudnuté spomienky –, prečo sa (ne)báť zlatého stafylokoka alebo to, aký vplyv na svet majú klimatizácie, QWERTY klávesnica či plyšové medvedíky. Pre zobrazenie tohto obsahu potrebujeme sušienky. Povoliť cookies a zobraziť Martinus.sk · Čítanie z knihy RECENZIA NAŠEJ DOBY (John Green)